Strona główna Na czasie Semantyka w content marketingu

Semantyka w content marketingu

przez redakcja

Andy Crestodina z Orbit Media podczas CONTFERENCE będzie mówił o semantyce w content marketingu. To niezwykle ważne zagadnienie, ponieważ trudno dziś tworzyć strategię treści dla portalu czy sklepu internetowego pomijając kwestie semantycznego SEO. A dzieje się tak, ponieważ wyszukiwarki (w tym przede wszystkim Google) chcą jak najlepiej pomagać użytkownikom wpisującym codziennie miliony haseł i zapytań.

Zmiana polega na tym, że obecnie Google nie promuje już treści, które zostały stworzone przede wszystkim po to, aby uzyskać świetny wynik dzięki słowom kluczowym. Obecnie promuje wysokiej jakości content, który jak najlepiej spełnia intencje użytkowników: treści te są merytoryczne, aktualne, wiarygodne, odpowiadają na wszystkie pytanie użytkownika w danym temacie, no i oczywiście skutecznie zoptymalizowane pod kątem semantycznego SEO.

A więc wniosek jest prosty: z samej semantyki korzysta również Google. Dzięki uczeniu maszynowemu i naturalnemu przetwarzaniu języka (NLP) jest w stanie znacznie lepiej zrozumieć hasła i intencje osób, które wpisują zapytania w wyszukiwarce. Algorytmy sztucznej inteligencji podpowiadają wyszukiwarce, które treści w danym temacie są najlepiej opracowane i to właśnie takie treści znajdują się najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Mówiąc inaczej: semantyczne SEO nie polega na odpowiedzeniu na jeden aspekt zapytania użytkownika, ale na kompleksowym rozwiązaniu całego problemu. Copywriterzy oraz osoby zajmujące się content marketingiem stoją więc teraz przed wyzwaniem tworzenia treści, które zaspokoją wszystkie intencje użytkownika.

Aby stworzyć taki wysokiej jakości content, który kompleksowo rozwiązuje problemy odbiorców i równocześnie jest zoptymalizowany zgodnie z zasadami semantycznego SEO, warto skorzystać z narzędzi i platform do optymalizacji treści (np. CONTADU). Dzięki nim praca nad tworzeniem rankującej treści będzie znacznie szybsza, a przede wszystkim efektywniejsza, ponieważ narzędzia korzystają w swoich rekomendacjach z danych, a nie przypuszczeń.

Więcej o temacie semantyki w content marketingu opowie Andy Crestodina.

Andy Crestodina, prezenter na CONTFERENCE

Andy Crestodina

Andy Crestodina jest współzałożycielem i dyrektorem ds. marketingu w Orbit Media, wielokrotnie nagradzanej 50-osobowej agencji cyfrowej w Chicago.

W ciągu ostatnich 20 lat Andy doradzał w zakresie marketingu cyfrowego ponad 1000 firm. Występuje na krajowych konferencjach marketingowych i pisze dla dużych blogów marketingowych. Jest również autorem książki Content Chemistry: The Illustrated Handbook for Content Marketing.

Andy napisał ponad 500 artykułów na temat strategii treści, optymalizacji wyszukiwarek, influencer marketingu, psychologii odwiedzających i analityki.

Artykuły te są czytane przez ponad milion osób każdego roku. Jego filmy wideo mają pół miliona wyświetleń. Jego książka, Content Chemistry, nie jest tak popularna. Sprzedała się w około 4 tysiącach egzemplarzy. Ale jest dobra.

0 komentarz
0

Zostaw komentarz