Notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka PunkPirates z ekspozycją na rynek i gry wirtualnej rzeczywistości (VR), oddała w ręce graczy DANGER! Escape Lab. Gra, pierwotnie znana jako DANGER! COVID-19, od 15 grudnia, jest dostępna na urządzeniach PC VR. Producentem i wydawcą tytułu jest PunkPirates.
W DANGER! Escape Lab gracz wciela się w rolę pracownika laboratorium, gdzie staje przed wyzwaniem zablokowania rozprzestrzeniania się groźnego wirusa. W tym celu będzie zmuszony do kreatywnego wykorzystania dostępnych w pomieszczeniu przedmiotów – by je zdobyć będzie musiał rozwiązać szereg logicznych zagadek. – Escape Lab wciągnie gracza w fabułę opartą na teorii spiskowej dotyczącej bieżących wydarzeń na całym świecie. W rękach gracza leżą losy całego świata – mówi Leszek Krajewski, członek zarządu PunkPirates ds. Rozwoju.
15 grudnia gra zadebiutowała na urządzeniach PC VR
– Produkcje takie jak DANGER! Escape Lab cieszą się dużą popularnością. Liczymy, że także nasza propozycja będzie atrakcyjna dla graczy i przyciągnie ich uwagę. Nie zwalniamy tempa, pracujemy nad kolejnymi tytułami, których premiery planujemy już niebawem – dodaje Leszek Krajewski.
Model biznesowy PunkPirates zakłada produkcję gier o budżetach nie przekraczających 500 tys. zł. Spółka planuje wydawać jedną grę na kwartał. – To co nas wyróżnia na rynku to krótki cykl produkcyjny, który w naszym przypadku trwa maksymalnie 12 miesięcy. Chcemy wydawać dużo gier, liczymy, ze wśród nich znajdzie się co najmniej kilka, które odnotują bardzo wysoką sprzedaż – mówi Leszek Krajewski.
Poza DANGER! Escape Lab, w portfolio spółki znajdują się także Escape Room VR, Escape Room VR Inner Voices oraz Escape Room VR Stories. Ta ostatnia, w ramach podpisanej w sierpniu umowy z Pico Interactive, 10 grudnia trafiła także na urządzenia VR Pico Neo 2. – Pico Neo 2 to samodzielne urządzenia wirtualnej rzeczywistości skierowane dla użytkowników na rynku azjatyckim, głównie chińskim. W zamian za udział w przychodzie, wszystkie koszty związane z produkcją gry, wprowadzeniem jej do dystrybucji, tłumaczeniem na język chiński, japoński i koreański zostały poniesione przez Pico Interactive – informuje Leszek Krajewski.
Według szacunków Statista, samodzielne urządzenia VR, produkowane m.in. przez Pico Interactive, Inc., w 2019 stanowiły ok. 50 proc. globalnego wolumenu sprzedaży wszystkich urządzeń VR i były najpopularniejszą na świecie platformą sprzętową tego typu.