Strona główna Biznes Czy ulotki reklamowe to skuteczna forma reklamy?
ulotki

Czy ulotki reklamowe to skuteczna forma reklamy?

przez redakcja serwisu

Wiele osób zastanawia się czy w dzisiejszych czasach, kiedy firmy reklamują się głównie za pomocą marketingu internetowego ulotki reklamowe nadal są skuteczne? Czy przy tak szybkim rozwoju technologicznym, jaki możemy obecnie zaobserwować warto inwestować w tak klasyczne formy reklamy jak ulotki? Co zatem dobrze jest wiedzieć na temat promocji firmy przy wykorzystaniu ulotek reklamowych?

Ulotki reklamowe – co warto wiedzieć o tej formie reklamy?

Ulotki reklamowe to rodzaj reklamy bezadresowej. Wiele osób decyduje się na promocję firmy za pomocą ulotek z tego względu, że koszt takiej formy reklamy jest stosunkowo nie wysoki. Z tego narzędzia marketingowego korzysta się głównie na rynku lokalnym. Jest to, więc rozwiązanie dla tych przedsiębiorstw, które chcą zdobyć nowych klientów z określanego obszaru. Na skuteczność ulotek duży wpływ ma ich wygląd oraz to, w jaki sposób zostanie przeprowadzony ich kolportaż. Dla potencjalnych klientów szczególnie atrakcyjną formą ulotek są ulotki, dzięki, którym można uzyskać jakieś bonusy. Mowa tu np. o ulotkach reklamowych na podstawie, których można zrealizować rabat na zakupy. W takiej sytuacji duża część odbiorców szczegółowo zapoznaje się z treścią ulotki i rozważa daną ofertę. Warto zaznaczyć, że głównym zadaniem ulotek jest zainteresowanie potencjalnych klientów dobrami/usługami oferowanymi przez daną firmę. Należy jednak podkreślić, że ulotki mają także inną istotną zaletę, a mianowicie bardzo dobrze przyczyniają się do budowania świadomości marki. Nawet, jeśli osoba, która otrzyma ulotkę nie zdecyduje się na chwilę obecną skorzystać z danej oferty to istnieje szansa, że w jej pamięci pozostanie nazwa marki.

ulotki

Czy zatem warto zdecydować się na kolportaż ulotek?

Warto w swoim biznesie zatroszczyć się o dywersyfikacje reklamy. Jeżeli więc prowadzimy firmę, która działa na rynku lokalnym to promocja przedsiębiorstwa z wykorzystaniem ulotek reklamowych jest dobrym sposobem na reklamę dodatkową. Jeżeli ulotki zostaną skierowane do odpowiedniej grupy docelowej mogą być naprawdę skuteczną formą promocji firmy. Istnieją różne sposoby na mierzenie skuteczności ulotek reklamowych. Żeby sprawdzić, w którym regionie kolportaż przynosi najlepsze efekty można np. dla każdego obszaru ustalić inne hasło, które uprawnia do otrzymania rabatu. Niektóre firmy posiadające centralkę telefoniczną decydują się także na ustawienie konkretnego numeru wewnętrznego, który będzie podany na ulotkach. Żeby sprawdzić czy kampania związana z kolportażem była dla naszej firmy skuteczna należy obliczyć wskaźnik konwersji (w przypadku, którego ilość osób, które skorzystały z ulotek dzielimy przez ilość ulotek a następnie mnożymy przez 100 %) oraz współczynnik zwrotu z inwestycji ROI. Jeżeli chcemy dowiedzieć się więcej o innych sposobach reklamy, które warto zastosować w swojej firmie to z całą pewnością powinniśmy odwiedzić serwis maz.net.pl. To portal, na którym odnajdziemy ciekawe informacje i wiadomości o marketingu i prowadzeniu firmy.

0 komentarz
0

Zostaw komentarz