Punch Punk Games, niezależne studio gamedev, specjalizujące się w grach o wyjątkowej oprawie wizualnej i filmowej narracji, podpisało umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na przyznanie 1,7 mln zł dofinansowania w ramach sektorowego programu GameINN realizowanego w ramach Działania 1.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Projekt złożony przez spółkę dotyczy opracowania narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Całkowity koszt realizacji narzędzia to koszt 3 mln zł.
– Miło nam poinformować o zawarciu umowy z NCBiR na otrzymanie dofinansowania, które zamierzamy przeznaczyć na stworzenie narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Pozytywną rekomendację jury w tym zakresie dostaliśmy już w lipcu. Mechanizm, nad którym będziemy pracowali posłuży w największym stopniu do stylizowanych produkcji, przykładem takiego projektu będzie gra Moonshine – mówi Krzysztof Grudziński, prezes Punch Punk Games. – Część kwoty zostanie zarezerwowana na wypłatę wynagrodzeń dla twórców w perspektywie 2 lat – dodaje.
Łączna kwota dotacji z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, która trafiła do polskich firm z branży gamedev wyniosła 154,4 mln zł
Pierwotnie miała stanowić 100 mln zł, ale została podniesiona. Realizacja projektów złożonych w konkursie nie może trwać dłużej niż do 30 czerwca 2023 r. Zgodnie z regulaminem termin może zostać przekroczony tylko w uzasadnionych przypadkach za zgodą Instytucji Pośredniczącej, przy czym nie dłużej niż do 31 grudnia 2023 r.
– Shader naszego autorstwa pozwoli na zwiększoną optymalizację, wniesie też dużą wartość w zakresie cieniowania i rozkładania światła na obiektach. Pozwoli nam jeszcze bardziej udoskonalić nasze produkcje w warstwie wizualnej – podsumowuje Krzysztof Grudziński.