Odroczona płatność może zmienić sposób, w jaki Twoi kontrahenci postrzegają firmę, którą prowadzisz. Zapoznaj się z podstawowymi informacjami odnośnie tego, czym jest odroczona płatność i dlaczego powinieneś udostępnić ją swoim klientom biznesowym?
Jak działa odroczona płatność?
Odroczona płatność to rozwiązanie, która pozwala klientowi na korzystanie z towaru lub usługi teraz, a zapłatę za nie w późniejszym terminie. Dzięki temu klient nie musi już martwić się o to, czy w danej chwili posiada gotówkę (jeśli jej nie ma, nie oznacza to wcale, że jest bankrutem — płynność finansowa oraz rentowność to dwie zupełnie różne kwestie); Ty zaś, jako sprzedawca, masz szansę na zwiększenie sprzedaży (ponieważ kontrahenci mogą dzięki opcji odroczonej płatności uznać Twoją ofertę za atrakcyjniejszą).
Dlaczego klienci to kochają?
Zastanawiasz się, dlaczego firmy z różnych branż doceniają odroczoną płatność? Odpowiedź jest prosta: ponieważ stanowi to dla nich wygodne rozwiązanie. Obecnie, gdy wielu przedsiębiorców boryka się z palącym problemem w postaci braku płynności finansowej, możliwość odroczenia płatności to dla nich sposób na rozwój firmy, a często również na przetrwanie. Klienci mogą skupić wówczas skupić się na tym, co jest dla nich naprawdę ważne, tzn. na korzystaniu z Twojego produktu lub usługi – bez potrzeby natychmiastowego wydawania pieniędzy.
Jakie korzyści odnosi sprzedawca dzięki usłudze odroczonej płatności?
Czy odroczona płatność przynosi korzyści jedynie klientom? Absolutnie nie! Stanowi ona również istotną wartość dodaną dla sprzedawców. Po pierwsze, zwiększa się w ten sposób szanse na dokonanie sprzedaży – kontrahenci, którzy wiedzą, że mają możliwość odroczenia płatności, są bardziej skłonni do zakupu. Po drugie, w ten sposób można przyciągnąć nowych klientów, którzy wcześniej nie byli zainteresowani ofertą.
Jak wdrożyć odroczoną płatność w swoim biznesie?
Wdrożenie odroczonej płatności w firmie wcale nie musi być czymś skomplikowanym. Kluczem do sukcesu jest wsparcie ze strony firmy zajmującej się świadczeniem usług finansowych — do takich należy np. PragmaGO ze swoją usługą BNPL dla B2B. Jest to taki model płatności, w ramach którego kupujący może zamówić produkt i zapłacić później, podczas gdy sprzedający otrzymuje pieniądze od razu, eliminując w ten sposób ryzyko związane z utratą płynności finansowej. Opcje płatności obejmują od 14 do nawet 60 dni.
Brak spłaty w terminie skutkuje automatyczną prolongatą. Oferta finansowania obejmuje do 100 000 zł odnawialnego limitu finansowania, a do tego szybką decyzję o przyznaniu finansowania, formalności online, wybór między finansowaniem w PLN lub EUR.
Odroczona wartość to wsparcie, po które po prostu warto sięgnąć!
Odroczona płatność (w tym np. Pragma Pay usługa oferowana przez PragmaGO) to usługa finansowa, która może przynieść realne korzyści zarówno tobie, jak i Twoim kontrahentom. Dzięki temu łatwiejsze staje się również budowanie długotrwałych relacji z klientami.